Tuesday, May 03, 2011

4Ever Love❤

Last nitez, I stepped out the first step
everything just going in the normal way, I think this is the first chatting since one year ago after tat incident, dunno why recently I have a very strong feeling wanna get back to the old time, the days that four of us stick together, we do everything together, share everything together, all these memories just like happened on yesterday, I can remember all the details, the feeling..........
I know we cant act like last time but I do really hope we can pull in the distance between us, try to get back the friendship...... I promise will put aside all the prejudice towards you and use my heart, really work out to find back the friendship between us, as we always said, the friendship will never ends!
I forgot since when, my eyes only can see the bad things, and forgot all the good things that happened between us,until few days ago, I open the photo album "4 Princesses" and I saw these photos, all of sudden, all the feeling during the time I edited these photos all pop out, they remind me, how I treasure this friendship before






曾几何时,我忘了是我们自己亲手写下的
虽然现在我们各奔前程,朝着我们的未来迈进,
虽然我们在不同地方,面对着不同的挑战,不同的人生,
虽然我们不常联络,面对电话费的危机,
但是。。。但是。。。
希望我们的友谊都能长存,永远的,不变的,
不需要增进,保留现在的我们,
那样就足够了。。。因为我们都是彼此的依靠

还记得写下这段话的时候我们才刚开始我们各自的大学生活,
现在的我们,已经要承受找工跟工作的压力,
我只能说,时间过得真的很快,
还记得我们说过的,
要一起存钱,然后开间咖啡厅,
各自有各自的岗位,
结婚生子后,一起存钱买间公寓,
那是我们的秘密场所,
是我们抱怨老公家婆的地方,
转眼间,
我们离这样的生活越来越近,
但是是否还能像当时一样,
抱着这样的憧憬,这样的希望???

4 comments:

  1. Christie4/5/11 14:19

    嗯,我是第一个看的,看的时候心情有点紧张,到了后面的“公寓”事件,让我“眼湿湿”...
    第一张照片是我们第一次毕业了一起回母校-Convent做的,子是我写,画是颖舜画的
    第二张照片应该是我们第一次一起在年初一傍晚一起过的大年了吧,啊燕是那个十三姨,我们就是“武林高手”啦...
    第三张是在flux喝茶,因为我脸有很多痘痘很丑,所以比较特别的手势...
    ...第四&五张是跟我们的大东主的第一次约会,那晚大家都蛮开心地吧...
    第六&七张是我们开心的“五天四夜”旅程(莹,记得“五天四夜”的故事吗?)...
    然而最后两张是我们告别中学即将进入人生的另个阶段的感言...
    刚有找莹聊天,想跟你们说的事,其实误会解开了,心胸扩大了,什么事都是容易被解决的...

    ReplyDelete
  2. Christie4/5/11 14:20

    还有还有,对于公寓,我真的很感触

    ReplyDelete
  3. 五天四夜是SHE的歌吗?
    我一直都有把公寓的事放在心上,有时跟朋友提到好会说,我跟我的朋友有约定,以后要一起买一间公寓来当我们的秘密基地,好友咖啡厅我也记得,金就负责弹钢琴,我负责收钱,茜就负责抹桌子,你就负责泡咖啡。。。。。这一切好像是昨天才发生的,一切都历历在目。。。。。

    ReplyDelete
  4. Christie4/5/11 14:21

    五天四夜是有故事的...好好回忆下吧...
    现在送你们一首新歌《顺其自然》黄小琥

    ReplyDelete